Master Card VISA

Büfé, ételrendelés és egyéb horgásztóval kapcsolatos infó: 30/378-23-36
Szállás ill. bojlis foglalás: 30/350-10-91

ETETŐHAJÓ BÉRLÉS!
Panama Speedy Etetőhajóink már foglalhatók az idei évre is!
Jelen pillanatban 2 db radaros és 2 db radar nélküli áll a
Horgászaink rendelkezésére, melyet a későbbiekben még bővíteni szeretnénk!
Etetőhajó FOGLALÁS: 06-30/378-23-36

Elérhetőségeink:
  • Büfé: +36-30/378-23-36 (nyitvatartási időben, éjjel-nappal hívható)
Ételrendelés és egyéb horgásztóval kapcsolatos info.
  • Szállás ill. Bojlis tós FOGLALÁS: +36-30/350-10-91 (07:00-17:00 óra között hívható)
Megkérjük a Kedves érdeklődőket, hogy a foglalásokkal kapcsolatban, lehetőség szerint reggel 07:00 és 17:00 óra között érdeklődjenek.
Ez idő után, ha módjukban áll, akkor válasszák az internetes foglalási felületünket :
Szállás: http://www.olboihorgaszto.hu/Foglalas
Bojlis tó: http://www.olboihorgaszto.hu/arak_helyfoglalas#foglalnapt

Amennyiben telefonon nem érnek el minket, amint tudjuk, rövid időn belül visszahívjuk Önöket!
Internetes foglalásnál is, minden esetben visszaigazolást küldünk a foglalásról!
Ölbői Horgásztó csapata

Ölbő Horgásztói Vendégházak
TÉGLA VENDÉGHÁZAK foglaltsága NAPTÁR

Pihenje ki fáradalmait családjával, barátaival az otthon kényelmével, Sárvár tőszomszédságában, a vidéki nyugalom hangulatában! A várostól 5 percre, csendben és nyugalomban töltheti szabadságát.

Olvassa el más horgászok (vagy akár saját) horgászbeszámolóit, melyek az Ölbői-horgásztón átélt horgászatokat örökíti meg! Küldje el Ön is élményeit írásban, képekkel fűszerezve!

Weblink Linkgyűjtemény, Linkek

GDPR ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT

SMON SZABOLCS & NAGY RÓBERT 2014.09.15-17-IG

Rövid kihagyás után ismét elérkezett az idő,hogy lakhelyemhez közel eső Ölbő határában elterülő kavicsbánya -tavon horgászhattam. Június közepén már ellátogattam erre a gyönyörű tóra,de sajnos 1 nap után abba kellett hagynom a horgászatot mivel egy enyhe napszúrást kaptam és nem tudtam folytatni .... már akkor sikerült pár 4-7 kg körüli pontyot horogra csalni. Ott akkor már tudtam,hogy vissza kell még jönnöm,éreztem,hogy tartogat még meglepetéseket ez a csodálatos víz!!!!!!

A tavon jelenleg is folyik a kitermelés,most kb. 10 ha és egyre nő a területe. A bányászatnak köszönhetően rendkívül változatos a meder,van hol teljesen egyenletes ,de máshol hatalmas törések,púpok jellemzik. A vízmélység is ennek megfelelően rendkívül változatos 2-5 m között változik.

A tógazda Tomi "bá" és lánya Betti áldozatos és kitartó munkájának hála egy csodálatos tavat hoztak létre!

Szeptember második hetében -egy közeli ismerősömmel Robival  vágtunk neki ennek a túrának...A horgászat előtti hetekben már ment az agyalás,hogy milyen golyóval,előkékkel,horgokkal és hogyan horgásszunk.

Ebben az évben én a Sensation Baits alapanyagait használom bojlim elkészítéséhez.Maximálisan meg vagyok velük elégedve,kiváló minőségű alapanyagok.Ezekből készítettem el 2 féle bojlit saját receptem alapján, egyik egy fűszeres amit már régóta finomítgatok, a másik pedig halas-green beast golyó lett 20- 30mm nagyságban.Ezeket a horgászatot megelőző héten el is készítettem.

Hétfőn reggel érkeztünk meg a tópartra,borongós idő fogadott bennünk és az eső is szemerkélt,de ez nem szegte kedvünk,igazi pontyos idő gondoltuk.A kipakolást követően gyorsan felállítottuk sátraink,hogy legalább a ruháink szárazon maradjanak az egyre jobban eleredő esőben..

Miután ezekkel megvoltunk következhetett végre a csalizás és a behordás.A helykereséssel nem kellett sok gondot fordítanunk mivel pár napja közeli jó barátaink (Molnár Zoli-Szép Zoli)horgászott itt és voltak olyan nagylelkűek,hogy hagytak bent nekünk bójákat...ez támpontnak-tájékozódásnak nagyon jó lesz nekünk gondoltuk.

A cranked horgomon lévő fűszeres Sensation Baits alapanyagokból készült bojlimat az egyik bója közelébe helyeztem el pár marék bojli társaságában kevés apró maggal megetetve.Másik botommal úgy döntöttem,hogy a megérzésemre hallgatok és kishajóval juttatom be amerre a pontyokat sejtem,igaz ez nagy lutri volt de maximálisan megbízom a csalijaimban mivel szinte mindenhol elfogadják a halak,erre a szerelékre a halas-green beast golyó került! Robi barátom két bóját horgászott meg epres ill. fűszeres bojlival amit behordással juttattunk be.

Most gondolom sokan azt hiszik,hogy egy órán belül kapás is volt,hát nem!! Mivel nem egy agyontelepített "műanyag" tóról van szó,meg kell várni míg a halak megtalálják az etetést és elfogadják csalijainkat! A várakozás ideje alatt össze pakoltuk a holmijainkat és sörözgetés közben az esélyeinket latolgattuk! Közben akkora záport kaptunk,hogy lapáttal mertük a sarat-vizet a sátorból ...De csak nevettünk  ,ez ám a jó peca!!

Az első érdeklődő du. 5 óra körül jelentkezett a kishajóval bevitt szerelékre,egy pitty a jelzőn majd valami eszeveszett tempóban húzta a zsinórt a dobról...Felcsillant a szemünk,végre kapás!!!Már majdnem a partnál volt a hal mikor a másik botom is elfüstölt,ezzel Robi kezdett el fárasztani.Fantasztikus erőben vannak itt a halak,nagy élmény a fárasztásuk!!Az eredmény 2 gyönyörű töves lett 5 kg és 7.80 kg súlyban..Ezt követően Robinak is kapása volt,de sajnos leakadt...Az éjszakának nagy reményekkel vágtunk neki és meg is lett az eredménye 11 halat fogtam köztük egy 10.45-ös gyönyörű tövest!! Hajnali 04-15-kor mindkét botom kint volt de már nem húztunk újat,kicsit pihenni szerettünk volna (társam már több mint 24 órája ébren volt )

Reggel 7-kor ébredtünk majd elfogyasztottuk a kávénk majd csalizás és behordás...Robi új helyet keresett és meg is lett az eredménye egy gyönyörű 11.75-ös tövessel,nemsokára ismét kapása volt,de sajnos elszakadt az előkéje -valószínű megsérült valamikor.Érdekesség képpen megjegyzem,hogy kárászok is jöttek  20-as bojlira kb.1.5-2 kg-os példányok!!!Napközben is szép pontyokat fogtunk 4-8.5 kg között és nekem jött a kishajós etetésen egy 10.65-ös tükrös!!Bizakodva vártuk az estét...azonban az éjjel nem úgy alakult,mindössze egy kárászt és egy 8 kg-os pontyot fogtunk-ezt Robi fárasztotta ki a botommal.

Reggel elérkezett az utolsó napunk sajnos,szokásos reggeli kávé majd behordás...Én a bójás szerelékem is arrébb tettem megérzésre hallgatva...10.45 körül Robinak kapása volt,de a hal lefűzte magát,ezért a hal épsége miatt csónakba szálltunk és rámentünk,hogy kiszabadítsuk a leakadt zsinórt,ez hamarosan sikerült is és egy szép 10 kg körüli pontyot szákoltunk- (itt megjegyezném,hogy a leadcore főzsinór felöli végére véletlenül se rakjunk forgót vagy csomót mert  szakadás esetén az ólom nem tud végig csúszni és le esni a leadcore-ról és így  szerencsétlen hal koloncal a szájában elmegy és neagyj Isten feltekeri magát az a a pusztulásához vezet) -épp elindultunk kifele mikor meghallottuk,hogy egyfolytában szól a jelzőm..........

Mikor partot értünk gyorsan a botomhoz siettem amit még mindig húzott a hal,felemeltem a botom és a bójától már 50-60 m-re járt...na újabb jó ponty gondoltuk!!Társam lekötötte a halát addig én fárasztani próbáltam,de az elindult balra és nem sokat közeledett elkezdett oldalazni komótosan... félő volt,hogy elmegy a félsziget mellett mert nem tudtam magam felé fordítani. Félelmem be is igazolódott mert a zsinórom már a bokrokat és parti növényzetet mozgatta!

Robinak szóltam,hogy ha épségben lekötötte a halát,hozza a csónakot...A hal fele menet össze néztünk mosolyogva,hogy újabb jó halat fogtunk.

Lassan utol értük a halat és megkezdődött a fárasztás,egyfolytában húzta a csónakot vagy forgatta körbe..majd pár perc múlva megjelent egy hatalmas száj és egy vastag pikkelyes hát és vissza is tört a mélybe...na itt az arcunkra fagyott a mosoly,hogy mekkora hal,mindenem remegni kezdett, !!!A hal csak húzta a csónakot,fáradtságnak jelét sem mutatva...gondolatok cikáztak a fejemben,vajon bírja e az előkém,jól kötöttem meg a horgom-felrémlett bennem Robi előző napi előke szakadása ?! Jó párszor feljött megmutatni magát majd vissza a mélybe,ez így ment 10 percen keresztül mire társam alá tolta a merítőt és az enyém volt!Akkor láttuk meg igazából mekkora!! Ekkor egy hatalmas "IGEN MEGCSINÁLTAM" kiabálás hagyta el a szám a csónakban a tó közepén..Lassan kivittük a halat a partra és lekötöttük,tovább fokozva az izgalmat még társam 9.50-es haláról csináltunk pár képet.Következett az én pontyom,óvatosan vizes mérőzsákba tettük majd pontybölcsőbe az épsége érdekében, következett a nagy pillanat....levonva a mérőzsák súlyát 19.60 kg-os tőpontyot tartottam a kezemben!!!Akkor tudatosult bennem,hogy az új TÓREKORDOT tartok a kezemben!!!Nem győztük csodálni,vastag erős száját,zömök testét és teljesen hibátlan pikkelyzetét,teljesen tökéletes  volt!! Akkor ott nálam boldogabb horgász nem volt a világon!! Társam hívta a tógazdát,közben én meg kedvesemet aki egyből hallotta a hangomon,hogy valami nagy dolog történt,Ő velem együtt örült a fogásomnak! Neki külön köszönet,hogy kitart mellettem és elviseli a pontyhorgászat iránti szenvedélyemet,rigolyáimat!
Mérőzsákba tettük a halam míg a tógazda megjött, Tomi "bá" és Betti szintén nagyon örültek a fogásnak... képeket készítettek ők is és a jelenlétükben vissza helyeztem ezt a gyönyörű tövest, éltető elemébe,lassan komótosan el is úszott....Én még mindig remegtem és a történtek hatása alatt voltam,társam szintúgy örült a fogásnak!Hogy kicsit megnyugodjak egy "jéger" és egy sör hamar le is csúszott ....Ha már több halat nem is fogok aznap már az sem érdekelt,meglett amiért jöttem!!

Napközben kapás nélkül telt és fájó szívvel elkezdtünk pakolni....közben a halak is aktiválták maguk és azért 5 db 5-8.30 kg-os ponty akadt a horgunkra.Nekem még búcsúzóul egy lénai tokot sikerül fognom,amiből nem sok található a tóban.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Tomi "bá"-nak és lányának Bettinek,hogy lehetőséget kaptunk ezen a tavon horgászni,rendkívüli erős és gyönyörű halak élnek a tóban,melyeknek élmény a kifogásuk!!
Köszönöm társamnak, egy fantasztikusat horgásztunk és segített ennek a nem mindennapi  halnak a partra juttatásában!!
Köszönet a  SENSATION BAITS-nek a kiváló alapanyagokért-ismét bizonyítottak!

Októberben ismét üldözőbe vesszük uszonyos barátainkat,amit már nagyon várunk.

Most pár nappal később,hogy ezeket a sorokat írom felidézem minden egyes pillanatát ennek a fogásnak - libabőrös leszek újra...fogtam már 22.40-es pontyot egy"bojlis" vizen,de ennek a bányatavi pikkelyesnek sokkal nagyobb értéke van számomra,nekem Ő volt a HAL!!

Kívánok mindenkinek hasonló élménydús horgászatot !!